Home » Beeld

Beeld bij jouw content

Het belang van goed beeldmateriaal bij geschreven content is niet te overschatten. Het completeert jouw online en offline presentatie en geeft een impressie van jouw organisatie. Daarom werkt Havelink Content Creatie altijd met een goed uitgebalanceerde combinatie van content en beeld om een ultieme indruk van jouw organisatie achter te laten bij je doelgroep en klanten.

Content strategie voor jouw content en beeld

De mogelijkheden voor beeldgebruik zijn legio en daarom is een goede content marketing strategie uitermate

Beeldmateriaal bij uw content - Havelink Content Creatie

belangrijk. Wat is het doel dat je wil bereiken bij de ontvanger van de boodschap en wat draagt het beeld hieraan bij? Wat is je huidige imago op social media en wat is je intentie? Welke middelenmix wil je hiervoor inzetten via welke kanalen?

Naast jouw doel is esthetiek ook heel belangrijk in het gebruik van beeldmateriaal bij content. Het gehele plaatje moet in één oogopslag kloppen en een fraai geheel vormen. Maar het moet ook niet zijn doel voorbijschieten. 

Bij een tijdschrift- of blogartikel kies je bijvoorbeeld voor fotomateriaal of een illustratie, wellicht in combinatie met een kort begeleidend filmpje bij online publicatie. In een brochure kan een grafiek of tabel weer heel ondersteunend en verhelderend werken. Teveel beeldmateriaal werkt echter verstorend en leidt compleet af van je teksten.

Bedrijfsanimatie op maat

Havelink Content Creatie kan dit in jouw content strategie ondervangen met de keuze van het juiste beeldmateriaal bij je content. Met de coördinatie van een bedrijfsanimatie bijvoorbeeld, waarbij het gehele project voor je wordt geregeld, van de begeleiding van het eerste ontwerp tot het uiteindelijke filmpje, inclusief voice-over en professionele illustraties. Meer informatie hierover vind je in mijn portfolio.

Beeldmateriaal bedrijfsanimatie - Havelink Content Creatie

Juiste foto's bij jouw content

De Engelsen zeggen het niet voor niets: "A picture is worth a thousand words". Een foto kan op zichzelf staand al alleszeggend zijn en heeft soms geen woorden meer nodig. Vaak kan het echter ook andersom werken. Een goede tekst wordt nog beter door de keuze van het juiste fotomateriaal en beelden ondersteunen daarmee het geheel. Het houdt de aandacht vast van de lezer, verduidelijkt het geschrevene of creëert een bepaalde sfeer die de zender voor ogen heeft.

Naast de optie om gebruik te maken van 'stock' foto's werk ik ook vaak met mijn eigen foto's. Hieronder zie je een impressie van de mogelijkheden:

1. Interieur

2. Kunst

3. Natuur

4. Stadsleven


Op al mijn foto's rust copyright. Ongevraagd gebruik van mijn beeldgebruik is onrechtmatig en niet toegestaan.